måndag 30 juli 2007

Tredje veckan.

Ja....vad har hänt?

Provet, eller läxförhöret gick bra! Jag tycker det är väldigt bra upplagt på skolan för vi får ett gäng nya glosor varje dag, ca 15 st, sen har vi skriftligt läxförhör på det dagen efter. Glosorna får man på en lapp med bild på, typ sax (hasami), vattenmelon (suika), fisk (sakana), apa (saru) osv osv. Mycket bra, för det är ju inte så mycket om man tänker efter. Sen är det iofs Hiragana och Katakana (alfabeten) som ska in samtidigt åxå....+ att vi får olika verb och grammatik och sånt varje dag, men det tränar man ju på på lektionerna åxå även, så det sätter väl sig någorlunda. Jag känner iofs att jag måste prata mer japanska och använda mig av allt utanför klassrummet. Ut och prata för bövelen!

På fredagen blev det utgång! Jag, Erik, Anders och hans kompis som var och hälsade på från sverige, satte oss på ett litet lokalhak klockan 21:00 där vi drack lite öl, käökade lite grillspett i olika mumsiga varianter och hade allmänt nice. Erik tog in nån illgrön cider som var fett god, fast jag höll mig till ölen ändå :)

När vi hade ätit 3 olika kycklingspett var jag sugen på grisspett så vi tog in några såna, men det var typ ”kött” från nacken på grisen, så varje liten bit var minimalt med kött och sen bara fett. Det var gott ändå. Jag har märkt att de verkligen gillar fett i det här landet. ALLT kött i affären är ruskigt melerat. De kör ju iofs bara med entrecote på nötsidan verkar det som, men även fläsket är fettet kvar på. Köper man en bento med fläsk i är det typ nån skiva kokt bacon som ligger på. Eller om man tar en ramen så är det en skiva med fett och lite kött på som ligger i. Anders, låter det inte som det förlovade landet för dig? Mohahahahaa.


Bild på toaletten på stället. Jag har för mig att man ska sitta tvärtom på den, men jag är inte säker.


Men nu blev det ett sidospår. Iallafall.

Efter vi varit där gick vi till ett ställe som heter.... hummm... bar isn’t it? Där de spelade typ hiphop/rnb i början på kvällen. Jag gissar att vi var där vid 23-23:30-tiden nånting. Anders körde nån lotterigrej och vann en penna som skrev med osynligt bläck med ensa sidan och en liten Uvlampa på andra sidan så man kunde se vad det stod. Han skyndade sig att skriva ”manko” på sin kompis arm ;) manko betyder fitta för er som inte vet *fnissa* och för er som vet betyder det åxå fitta!

Lite senare på kvällen blev det mer dansvänlig musik (läs house/trance) och det blev dags för Yonasu-san att äga dansgolvet. Jag upptäckte att jag fått en stalker efter en stund och det blev ju inte bättre av att jag försökte se hur hon såg ut under sitt hår som hon hade för ansiktet. Hon trodde nog att jag flörtade med henne, men jag ville ju bara se vad det var som stod och stirrade på mig! Hon var iaf 35+ och svettig, så jag blev lite rädd och gick och satte mig vid bordet som vi hade ockuperat. Där satt en bred japan med hawaiiskjorta, solbrillor och handduk över nacken och försökte övertala Anders att bryta arm med honom (för de hade gjort det förut tydligen, enligt honom iaf, men han ville nog bara äga västerlänningar) och han lyckades tillslut. BAM så vann han. Han körde sen mot Erik och vann lika lätt, sen frågade han mig men jag ville inte, så då lommade han iväg. Jag satte mig och mosade Erik i armbrytning (eller vem det nu var) sen kom en ANNAN japan, som var lika bred som den första, och satte sig. Nu kunde jag ju inte fly längre. Dumma dumma mig som satte mig i den här positionen. Jag fattade hans hand och det kändes... ja, som ett skruvstäd ungefär, fast det klämde inte åt. GO! Det var som om en tegelmur föll.... inte en chans att jag orkade hålla emot! Jag blev ägd.

Efter det dansade vi lite till och började väl allmänt tröttna, för det var inte så mycket som hände. Förresten, nämnde jag att det var ladys night?
Det var ladys night, så de gick gratis, men för killarna kostade det.... nånting. Typ 3000 JPY eller nåt i den stilen. Ölen kostade 500 JPY (28:- ca) styck.


Anders tjejs kompis kompis, Anders Tjejs kompis och Anders. Jag skulle kunna skriva namnen på dem åxå, men det gör jag inte. HA!


Jag och Erik drog iväg till ett annat ställe, en svårhittad liten pub som hette Ernie’s. Där satt vi och drack öl och b52or till klockan var 5. Sen gick vi hem.

Det kändes överlag som en vanlig utekväll i Sverige tyvärr, men det blir fler utgångar!

Lördag (tror jag det var) åt vi yakiniku, grilla kopiösa mängder kött vid bordet. Sjukt gott och jag rullade hem efteråt. Vi var fyra stycken och vi åt 1,5 kg kött, 2 sallader, en skål udon, lite majs, fem cola och sex skålar ris.


Grillen på bordet. ovanför grillen var det en kombinerad fläkt/lampa.



Det här är 1 kg kött. vi tog in 2 såna här tallrikar. Hela kvällen gick på 250:- per person.


Söndag satt jag hemma hos Tobbe och spelade DATA mest, eller rättare sagt, försökte få igång nåt jävla spel på multiplayer! Vi tog även upp silkroad eftersom de släppt en expansion så man kan vara europé åxå och det ville vi vara.


Och de obligatoriska randombilderna:



400 g hamburgare är ju aldrig fel. Med ost.


Lifeguard. Bra att ha med när man badar, så man inte drunknar. I camo. påminnner om hmm..... energidryck i smaken.



En druvig 70-talsinspirerad dryck. De verkar gilla druva här.



Och sist men inte minst.
ENGRISH!

I don't satisfied with my whole things and myself.
Because I believe, there is no limit to my possibility.
I don't give up everything and just keep on trying it!
I'm not perfect & not enough. But I'll do my best for you!

Stand out against the wind. So I say "I've no fear"


Lagom storlek att skriva ut, klippa ut och spara i plånboken.

2 kommentarer:

  1. Enrish är så jävla jävla konstigt. Fattar de själva vad de menar?

    SvaraRadera