onsdag 18 juli 2007

Start på andra veckan.

Idag i skolan fortsatte vi hälsa på varandra, fast inte bara berätta om oss själva, utan fråga andra: vad heter du, vad jobbar du med, hur gammal är du, osv. Vi lärde oss även nya glosor idag som vi har i läxa till imorgon som vi även ska ha prov på.


Efter skolan gick jag hem och sov som ett lamm (määääh, och ullig) till klockan fem, sen gick jag till Tobbe för att sedan möta Anders , för att sedan kolla en boxningsklubb, för att sedan kolla in ett gym, för att sedan vänta på Erik i 20 minuter, för att sedan gå och äta mat, för att sedan gå hem och läsa i övningsboken jag köpt idag, för att sedan skriva det här, för att sedan sova. Men sovandet har inte hänt än!


Boxningsklubben var sjukt dyr (570:-/mån) och gymmet var lite billigare (340-520:-/mån beroende på vilka tider man ville kunna träna) men jag känner att jag måste döda vikten, så det blir nog gymmet iallafall. Det finns en thaiklubb nånstans åxå och lite andra gym som ska kollas upp snarast, men snart, väldigt snart måste jag döda vikten.


Vad kan man mer tillägga? Vädret här är väldigt fuktigt, och lagom varmt än så länge, men fuktigt. Och regnigt. Det har regnat fem dagar i sträck, mer eller mindre konstant. Regnperiod tror jag det kallas. Snart kommer det bli jättevarmt dock.

Jag har märkt nu att det är ganska svalt i min lgh när det är lite kyligare ute, så jag kommer nog dö av köldskador i vinter, eller i cancer av fotogenångorna från min fotogenkamin jag måste köpa för att inte dö av köldskador i vinter när det är kallt.


Och de obligatoriska randombilderna:




Här är vi lite blygsamma....



En bentolåda igen.



Cola Zero.



Jonas der hippie mit die sonne-glasses und ausschläppt haar.



Vending machine med glass!




Nu ska jag sova så jag kommer upp i tid imorgon och kan plugga till provet!

おやすみなさい 

Oyasuminasai!

(godnatt)

4 kommentarer:

  1. bahh inga flickor i skoluniform än, när ska du leta upp en sån ;) /eric

    SvaraRadera
  2. Hej
    Jag vill ha pojkar i skoluniform!! hehe
    Tur att jag åkte hem från långholmen, nu spöregnar det.
    träningstips 1: köp ett par löparskor och spring lite, det kostar bara skornas pris delat på de månader som dom håller.
    träningstips 2: gå till en park tidigt på morgonen, eller annan tid på dygnet och utöva lite sån sån där taichi eller vad dom nu gör i parkerna
    träningstips 3: undvik träning OCH mat så ordnar det nog sig
    jag är såå tråkig jag vet men du sa ju att jag sklle skriva så skyll dig själv!

    SvaraRadera
  3. Herrejesus vilket långt hår du fått. Växer det extra snabbt i Japan?

    SvaraRadera
  4. jonas jonas jag vill läsa mera!!!!!

    Hur ska jag kunna kommentera om du inte skriver nya inlägg.

    SvaraRadera