onsdag 18 juli 2007

Första helgen....och fest!....och LAN!



I fredags fick vi veta att det är röd dag på måndag, och det var ju trevligt eftersom det skulle bli utgång. Det var en som heter Anders vars (japanska)flickväns kompis och nån till fyllde år. Det blev hemmafest hos Anders. Men först träffade jag Erik och tog nån bärs hemma, sammanstrålade med Tobbe och hans ex som är här på besök (de bor ju grannar. Alltså Erik och Tobbe). Vi gick till ett litet ställe och drack öl, åt spett och friterad kyckling.....då kände jag att jag ville testa nåt nytt, så jag beställde in fyra små hela fiskar. De var goda, men torra. Och gryniga (?).




De härliga fiskarna!


Huset bjöd på detta. Det är...... *trumvirvel*..........friterat brosk! knastrade härligt mellan tänderna.


Därifrån promenerade vi till Anders och festade till ordentligt. Jag blev bajsansikte för ovanlighetens skull (lol?).

Det bjöds på hemmagjord tårta som jag åt upp halva av, med pinnar, för det var ingen annan som åt av den. Ibland måste man offra sig!




Jag, glad som få.



Anders, Kaori (hans tjej) och.... vad hon nu hette.




Tobbe.


På lördagen gick jag upp ca 15:30, bakis som en hund, duschade och gick till Tobbe med min DATA, för vi skulle lana hos hans granne Jonas. Det blev massa tjafs med spel som vanligt och det som alla kunde spela var company of heroes, men det kunde vi inte alls, för alla datorer hittade inte alla datorer av nån anledning. Vissa såg alla, vissa såg få och vissa blev dissade. Fett konstigt.

Så det blev inget spela alls i princip.


När klockan car 01:00 skulle Jonas sova, så då gick jag över till tobbe och fortsatte i sexton timmar till. Ja du läste rätt. Sexton timmar till. Jag sov alltså inte den natten.

Jag var även med om min första jordbävning, fast den var inte så farlig. Det gungade lixom till i en minut kanske. Det var nog värre i Tokyo (som ni antagligen läst i tidningen). Anyway, vi spelade lite coh, sen försökte vi installera olika spel som vi tankade på seginternet. Det slutade med att vi fick ner silkroad online och grindade monster i sex timmar eller nåt. Det var rätt skoj faktiskt.


Vid femtiden på kvällen gick vi till yodobashi för att köpa skrivbord, stol och midikeyboard åt mig. Skrivbordet kostade 450:- och stolen 800:-. Lite dyrt, men de har ju hemleverans och jag orkar inte kuta runt hela Sendai för att spara några kronor. Vi åt mat ute, sen gick jag hem och däckade och sov i fosterställning med tummen i munnen.

Det var lite segt att gå upp i morse, men det gick och jag lyckades tillochmed komma till skolan vid 08:15!


Och lite randombilder igen:



Flygplanet jag åkte mellan Wien och Narita med.



Jordgubbsdryck med ehh... fruktkött? Bitar i iallafall. Helt ok.




Och svenskar gnäller om en liten 3Gmast på taket. Kolla den här då lixom ba.

2 kommentarer:

  1. Halloj! =)
    Jag har en fråga som jag aldrig har fått svar på men du är ju i victory tecknets hemland, varför envisas asiater och speciellt japaner med att göra V-tecknet på alla bilder??!
    Tacksam för svar.

    SvaraRadera
  2. Grinda monster. Det låter det.

    SvaraRadera