tisdag 25 september 2007

Inför provet.

Efter en härlig långhelg (lör, sön, mån) då jag borde pluggat som en dåre, men inte gjorde det har vi då haft en skoldag. Imorgon är det prov. Det är ett klassindelningsprov där resultatet bestämmer om man ska fortsätta i samma klass, upp en klass eller ner en klass till de nya som kommer nu efter lovet, dvs gå om 2½ månad. Jag är nog inte i riskzonen för det iallafall. Gå upp en klass skulle vara jobbigt också iom att de ligger massa före, fast de kanske ska par nya klasser, det vet jag inte.
Det här provet kommer att bestå av 4 delar till skillnad från förra som innehöll 3. Nu har vi en kanjidel också.
Idag gick jag upp klockan 6, åt frukost, pluggade lite, gick till skolan, pluggade en timme där. Sen började lektionerna. När skolan var slut 12:20 gick jag, Tobbe, Erik och Jonas till Teddys Diner och tog en MEGA BAAGAA! den kostar 120:- ca på lunchen, men det är fett värt. 2 kött, 2 tjocka skivor ost, 2 skivor bacon, sallad, 3 lökringar, stekt ägg osv osv. BAM. Man blir mätt.
Efter det gick jag tillbaka till skolan och panikpluggade till klockan 19, sen gick jag till kaiten sushi och åt sushi på löpande band (22 bitar: 85:- ).
Nu är jag hemma och ska resuma mitt kanjipluggande, så får vi se vad som sätter sig. Imorgon ska jag köra igenom grammatik innan skolan.
På torsdag är vi lediga och på fredag är det ett till prov. Den här gången ett stort prov där man ska skriva så mycket man kan. hela skolan får samma prov alltså. Så det blir väl till att fylla i 20% av det kanske ;)
Janä... om man skulle ta och pressa lite kanjis kanske....

3 kommentarer:

  1. jag vill äta sushi på löpande band! Duktigt att gå upp så tidigt tycker jag :D
    /Humlan

    SvaraRadera
  2. Skriv flera bloggar! :) wiiii

    SvaraRadera
  3. Nu har det inte kommit någon ny blogg på länge!! :S SKRIV SKRIV SKRIV! :)

    //SAGGE

    SvaraRadera