söndag 14 oktober 2007

Lov.

Nu som vanligt efter proven, så har vi haft lov i en vecka. Det var skönt. Jag pluggade faktiskt litegrann på lovet för att lägga mig lite före, men kom inte riktigt så långt som jag hade planerat. Det kom massa fest och DATA ivägen. Som vanligt med andra ord ;) Tur är iallafall att det inte finns några defragservrar, eller quake3-servrar knappt alls i japan, eller i närheten med hyfsad ping, så det inte går ut över mina studier. Nu lägger jag mig ju faktiskt mellan 21 och 23 varje dag! nåt som jag inte gjort i Sverige sen jag började gymnasiet typ. Yay för mig! Detta appliceras ju dock inte på helgen, då jag lägger mig rynt 08:00 typ, om jag varit ute, eller om jag spelar DATA.

Festkvällarna pågår lite längre här än i Sverige och en typisk utekväll brukar gå till såhär:
Först samlas man på torigoya (spettätarstället) och dricker öl eller aoi ringo (blått äpple, fast den är grön) och äter massa spett. Detta brukar gå på ca 2000-2500 yen (120-150:-) . Efter det går man till en izakaya och tar en nomihoudai (drick hur mycket vattniga drickar och utspädd öl under 2 timmar, och beställ maträtter för fast pris) I början tyckte jag det var hur grymt som helst, men jag blir lixom inte packad på 2h, så drinkarna måste vara fett utspädda. Detta brukar åxå gå på ca 2000-2500 yen. nu kanske man går till en annan izakaya, till nån bar eller till nattklubb (som faktiskt är ganska kasst här. Tänk er göta juck fast pyttelitet, och det är VI som är turkarna), men av nån anledning har varje utekväll här slutat på 10 000 yen!! Det är 600:- fucking kronor!! Har nog ALRDIG bränt så mycket i Sverige på en utekväll. Förfest ftw! Måste lobba lite hårdare för det tror jag nog.

1 kommentar:

  1. hahaha! turkjonas på gj! de va faktist lite skoj! men du verkar ju ha det bra i landet långt bort iaf :) kramis! /Kia

    SvaraRadera