måndag 10 september 2007

Doktorsbesök.

Idag efter skolan var det dags att åka till sjukhuset för att göra en hälsokontroll. Man skulle cykla dit och det skulle ta ca 15-20 min, men eftersom jag inte har nån cykel så fick jag åka bil!
Yay för mig!

Självklart var jag ju där först och satte mig och började plugga lite grann, sen ramlade de andra in en efter en.
Man började med att röntga bröstet, sen gick man upp en våning där man mätte och vägde sig. Man gjorde också ett syntest och kissade i en mugg. Efter det lyssnade doktorn på bröstet, sen var det klart!
Man fick en lapp där det stod längd, vikt, vad man borde väga och hur många kcal man ska äta per dag. Japansk definition.
Jag var 197 och vägde 93,6 kg. BMI på 24,1.
De tycker jag ska väga 85,3 och äta 2500 kcal per dag. Visst, om jag SOVER hela dagen så är det en bra siffra. No way josé säger jag!

Jag har även kommit igång med min träning nu och har hunnit träna 4 ggr redan! 3 ggr styrka och en gång kondition. Det roliga är att jag har halverat alla vikter nu, minst, och jag får ändå cpträningsvärk och det är tungt. mina muskler måste förtvinat nåt förskräckligt. Jag kommer köra 2 veckor med helkroppsprogram innan jag kör nåt schema. Men jag kommer iallafall köra styrka mån, ons, fre och kondition på tisdagar. Min nuvarande kondition kan man ju bara skratta åt så det kommer behövas. Det ska tydligen finnas en bra trappa att köra trappryck i dock, så vi får se om man orkar ta sig ut nån dag och kika.

Jag har också fått mina csnpengar nu äntligen. BAM in på kontot.

4 kommentarer:

  1. Hälsokoll låter bra o CSN, o träning! fast det där med vikten verkar de ju inte ha nån koll på :) Avancerat med röntgen! Spelade röntgenapparaten en trivsam melodi också? /Humlanbumlan

    SvaraRadera
  2. ingen melodi tyvärr.
    och ja, allt i en klump. BAM in på kontot

    SvaraRadera
  3. Det är alltid trevligt med pengar!
    Jag har hittat en ny hobby, så nu har jag träningsvärk =)
    Lycka till med träningen!
    Kram

    SvaraRadera