onsdag 19 september 2007

Karaokekalas

Toregoyan var kul, och det var gott. Massa goda spett. Även äckliga, typ grillade halsmandlar. Det var egentligen inte så farligt, men konsistensen... konsistensen var som en lunga ser ut i genomskärning.
Vi satt väl där och pimplade nån timme eller två. Det var Anders tjej som fyllde år, så det var därför vi var där.
De har en god grej där som heter aoi ringo (blått äpple) som är en grön(!) dricka (de hade inte ord för färgen grön förr i tiden, så det var samma som blå. Så när det blir grönt ljus för att gå över gatan, så blir det blått ljus. Men nu har de ord för det. Grön heter midori. Som spriten.)

När vi var färdiga där så bar det av till karaoken. Jag har definitivt tröttnat på karaoke och då har jag ändå bara gått på det tre gånger. Men det är som en partycrasher. När vi kör i sverige så är det Fest Med Karaoke, när man går på karaoke här tröttnar man på 5 minuter, även om man är aspackad och hinkar för fulla muggar just för att allt är koncentrerat på att sjunga, och inte på att supa och umgås. Som folk.

Efter det gick jag och några till vidare till Earnies, tog varsin valfri dricka (jag tog en southern comfort och cola, 30 :-) sen skulle vi gå till shamrock, men de stängde precis så vi stod och tambursnackade i 20 min, sen gick vi hem och sov.

4 kommentarer:

  1. "Grön heter midori. Som spriten."

    Hade de inte gröna fyrverkerier? Trodde de att man kunde dricka fyrverkerier?

    SvaraRadera
  2. Grillade halsmandlar låter ju som ett riktigt treat.
    /Humlan

    SvaraRadera
  3. Vad heter de där tuberna som man kan sova i?

    SvaraRadera