söndag 2 september 2007

Tanabata

Nu ligger jag cirkus 3 veckor efter med uppdateringarna, men jag ska klämma ifatt allt idag. Det är ju ändå söndag!

Nu var det söndag och vi skulle titta på fyrverkerier som de har på tanabatan (typ... ehh.. sommarfestival? med massa mat och stånd och grejer), så vi började tidigt med att sätta oss i en park på presseningar som Anders hade förberett med. Anders, Kaori, Johan och några till var redan där när jag och Erik kom dit. Klarblå himmel, varmt så inihelvete och bakis med vätskebrist. Bra kombination.
Klockan var kanske 14-15 när vi väl kom dit.


Idéen här var att göra en svensk flagga av presseningar, men det skulle bli för dyrt, så det blev.... inte en svensk flagga av presseningar

Prio ett nu var att gå och köpa vatten och ÖL. När det var avklarat gick jag och Erik och köpte frukost. Det blev kycklingspett och några större spett med nötkött. De såg ut som bajs på pinne.


Bildbevis på bajs på pinne.

Vi ägnade oss åt att konsumera öl och vatten i kopiösa mängder och att kasta gris!


Erik äger.


Vid 21-tiden nånting började fyrverkerierna. Vid det här laget var det PACKAT med folk överallt.


Packat.



Svårt att ta bra bilder på fyrverkerier.


Det blev inte så mycket prat på japanska för min del, men lite "hai" fick man väl ur sig lite då och då. Det var mest engelska som pratades, för det var några amerikaner där, och nån fransos. Fyrverkerierna var väl okej tyckte jag. Inget utöver det vanliga, men alla japaner satt och applåderade och ooohh-ade och aaaaahh-ade mest hela tiden. Men then again, de älskar ju fyrverkerier här. När fyrverkerierna var slut var det dags för.........
karaoke! Min japanska karaokeoskuld var redo att bli tagen!
Vi gick till ett karaokeställe där det är ett 9-våningshus med bara karaokebås i. Nämnde jag att karaoke är poppis i japan?
Inkluderat i våra 2 timmar som vi bestämde oss för tog vi nomihodai. Dvs drick hur mycket du vill av drinkar och öl under 2 timmar. Jag var dock tillräckligt full, men mest uttorkad, så jag ville bara dricka vatten. En och annan öl slank ner iallfall. De har sjukt många låtar. Det är telefonkataloger med låtar att välja mellan! Visserligen är det mest japanska låtar, men det finns massa "riktiga" låtar åxå. Jag rev av klassiker som Heart shaped box med Nirvana, Annie's song med John Denver och några fler. Tyvärr finns inte Fell on black days med Soundgarden, så jag måste alterera min repertoar känner jag. Sitta hemma och träna in lite BSB kanske?


från vänster: Mårten, Nån amerikan eller nåt som jag inte kommer ihåg namnet på, Fylltrattsfilip som gick in barfota på pissoaren där det var kiss och bajs smetat på golvet, Johan, Fransosen, eller heter det fransyskan kanske? anyway så luktade hon svett. Bakom kameran står jag. Den som inte syns i bild är Johans flickvän och sitter till vänster om Mårten.


Efter Karaoken bar det av hemåt till den sköna futonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar