tisdag 7 oktober 2008

Party!

Mötte upp Yoshiki vid 19, för att gå till ett ställe där han hade jobbat för 8 år sen. Det visade sig vara ett litet ställe som hade ett stort utbud av mat och dryck. Därtill väldigt mysigt. Vi valde en course med nomihoudai och tabehoudai (drick och ät hur mycket du vill) i 2 timmar. Eftersom Yoshiki hade jobbat där tidigare fick vi service på det...på 2 TIMMAR. Alltså, ät och drick massa olika saker tills det sprutar ur öronen i 4 timmar för 240:-. Kan det bli mer värt?

Han som ägde stället presenterade sig för mig också. Han hette Higeten, men kallades för Hige-san (Hige=skägg) och han hade just...skägg.
Efter 30 min ca kom en tjejkompis till Yoshiki som jag inte kommer ihåg vad hon hette.
Det hela var mycket trevligt och vi åt massa och drack massa och pratade massa japanska. Jag lärde även ut lite svenska till tjejen för hon ville följa med och träffa mina kompisar sen och ville göra ett bra intryck (hon var på jakt kan man säga, och iom att jag var upptagen så...). Hon lärde sig "Jag heter... Jag är ...gammal" och dylikt.

Vi sade hejdå till Hige-san och gick och mötte upp grabbarna grus (David, Robin, Henke och hans lillebror som var på besök) på ett annat ställe där man även kan spela dart och biljard. Vi lirade biljard och drack öl, men nu var man ju van vid Carlsberg från stället innan, så det var inte lika gott :P.

Efter det hamande vi på Ageha där det är billigt. Så vi åt och drack lite till (mycket) och hade ÄNNU trevligare. Här började tjejen prova sin nylärda svenska på Henkes lillebror. Jag lärde henne lite mer vartefter så det blev "Jag heter .... " "Ska vi gå hem till dig eller hem till mig" osv. Hon ville veta hur man frågade indirekt när man ville ha hem nån. Men varför provade hon allt på Henkes lillebror som var 8 år yngre?. Mysterium.

Efteråt hamnade vi på Aboo, men det var ganska dött där. Vi körde en nomihoudai vilket kanske var dumt, för man orkade inte dricka mer än 3 öl. (dock slipper man tablechargen på 1000 yen om man kör en nomihoudai, så vi kanske tjänade på det ändå). Spelade lite kortspel (högre eller lägre? :) ), sedan började folk droppa av allteftersom. Tillslut var det bara jag, Yoshiki och tjejen kvar, och vi satt och spelade othello. Jag upptäckte att jag inte kommer ihåg alls hur man gör och förlorade ganska hårt. Det visade sig dock att Yoshiki var en Wiz på det trots att han var cp-packad.

Taxi hem.
Total kostnad 12 500 Yen = 750:- för konstant supande och ätande 19-07.

3 kommentarer: