onsdag 1 oktober 2008

Mp3spelare och NAZIramen

Allteftersom allt återgår till vanlig vardag får man allt mindre och mindre intressant att skriva om. När jag kom hit var allt nytt och alla intryck var nya, men nu är det som vanligt. Däremot är det inte samma tråkiga vardag för ER kära läsare, så även om det är det för MIG så ska jag fortsätta berätta massa roliga intressanta saker.

Igår var jag och robin och åt middag på, som det kallas i folkmun, NAZIramen. Detta för att de har världens största hakkors (dock spegelvänt, dvs soltecknet) utanför. De har även den här fina skylten utanför som jag postade för ca ett år sen. Det är ett litet ställe där de har lite tjockare nudlar. Man kan välja mellan 4 olika storlekar, soya eller miso och om man ska ha vitlök i. Sen kan man även köpa till det obligatoriska Ägget.

Det börjar bli lite svalare här på kvällarna. Ibland när jag kommer hem är det 13 grader inomhus, så nu är det tofflor och värmelampa på. Snart måste jag använda kaminen åxå (toooouuuyuuuuu).
Eftersom det börjar bli höst, ska jag börja ta med mig kameran mer. Förra året gick jag förbi samma knallröda vackra träd varje dag, utan att ta kort. I år ska det ske!

Igår köpte jag även en mp3spelare. fett griim var den. Jag hade lite poäng på yodobashi, så den kostade bara 600 kr för en 8Gbajtare. Helt klart värt imho. Nu har jag lagt in massa hörövningar på den, så jag alltid kan gå med japanska i öronen. Den har även radio, så jag kan lyssna på nyheter och vänja mig vid att höra massa japanska jag inte har nån aning om. Jag lägger in en riktig bild också, så ni hur MIN ser ut.



Det är inte touchscreen, men istället trycker man ihop sidorna för att stega upp/ner/höger/vänster. Fett nice tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar