onsdag 8 oktober 2008

Ny klasskamrat

Igår fick vi en ny klasskamrat. Det var en iranier som heter Medhi. Plötsligt känner man sig som hemma igen :) Han har i alla fall varit i Japan i 6½ år. Just nu går han på universitetet och när han graduerar ska han börja jobba på ABB här i Japan. De bad honom dock att ta 1kyuu i år, så därför är han i min klass. Han kommer bara gå med oss på onsdagar eftersom han egentligen varken har tid eller lust att ta lektioner.

Träningsvärk har jag också. Lyckades äntligen komma iväg till gymmet!
Huvudtränaren var inte där, men en elev som varit i Thailand och tränat i 6 månader var där i hans ställe. Mycket trevlig kille som jag fortfarande inte kommer ihåg vad han heter fast jag fick höra det tre gånger. Jag har så svårt att komma ihåg japanska namn.

1 kommentar: