lördag 4 oktober 2008

Motivation.

På något sätt gillar inte min motivation att jag har ett stort prov att plugga till, och för att klara det måste jag plugga massa. Min kropp säger "UÄÄÄÄ" och vill hellre sova eller surfa på internet.
För er som inte vet är det ett stort prov i början på december som är avsett för utlänningar som pluggar japanska. Det finns fyra nivåer: 4 kyuu, 3 kyuu, 2 kyuu och 1 kyuu, där 4 kyuu är lättast och 1 kyuu är svårast. Optimist som jag var har jag anmält mig till 1 kyuu, men nu börjar jag tvivla om jag kommer klara det. Vi gjorde ett gammalt sådant prov i måndags och jag gissar på att jag ligger runt 40% rätt max. Man ska ha 70% för att klara det.
困ったな~

Det kan gå om jag sitter varje dag och pluggar ord och grammatik, men det är ju lixom det som min kropp inte vill. Nån som har nåt tips?

Idag blir en rolig dag iaf. Jag har bestämt med yoshiki (en japan som jag och Andrea var och surfade med i somras) att vi ska träffas med hans polare idag och äta massa mat och dricka massa sprit. Ensam svensk bland massa japaner, så jag kommer få prata massa japanska! (lite läskigt är det nog åxå)
Jag ska ta med mig kamera åxå och fota massa kul :)

Efter det får man väl se vad som händer. Japaner brukar tackla av vid 12-tiden för att de ALLTID antingen bor långtutahelvete bort, eller ska jobba dagen efter. Men man kanske möter upp de andra svenskarna sen och slutar på aboo. Det var ett tag sen jag var där :P

1 kommentar:

  1. Kämpa på, du ska se att du fixar kotletten. //A

    SvaraRadera