söndag 17 februari 2008

toooooooouuuyuuuuu

Idag vaknade man, som vanligt på söndagar, till fotogenbilens trevliga trudelutt. Tänk er glassbilen, fast melodin är så deprimerande att man vill öppna venen med ett vasst föremål.
Tur att jag inte är bakis.

Helgen har varit ganska lugn. I fredags blev det en Torigoya (ovanligt!) med de nya svenskarna Tony och Henrik, sedan Nemi, Mårten och Erik. Efter vi ätit klart drog Tony och Henrik in till stan, men vi andra drog hem och spelade company of heroes :) och det är ungefär vad jag gjort den här helgen. Ätit choklad och spelat coh. Fett kul!

Igår (lördag) gick jag faktiskt till skolan och pluggade lite också. Drog igenom ett kapitel i grammatiken och sov lite. Efter det gick vi på en koreansk yakiniku där man brukar äta så man blir en boll. Vi åt dock lite dåligt nu: bara 1,3 kg kött, 2 skålar caesarsallad, 5 skålar ris och 2 soppor på 5 pers. Erik hade iofs klämt 2 double cheese på McD innan, så det drog nog ner ätstatsen lite.

*byter ämne*

På vinterlovet nu över jul och nyår var ju min tjej här. Då passade jag, Andrea, Erik och Tobbe på att åka upp till berget Zao och åka lite snowboard/skidor. Vädret var perfekt och det tog ca. två timmar att åka dit med tåg och buss. Riktigt bra utsikt därifrån! Rekommenderas.
Lite posebilder med vår hyrda utrustning:


Här har vi jonas i en grön lumpenkreation. Glasögon - gratis, Snowboard - hyrd och nästan sprillans, boots - hyrda och sprillans.


Erik i en grå, ganska diskret vinterkreation. Komplett utrustning hyrd.


Andrea i en mindre diskret vinterkreation, Skidor, stavar och kläder - Hyrda. Mössa - Egen.


Tobbe i en grön dress. Kläder egna. Se hur han matchar den hyrda snöbrädan med jackan. Höga betyg.

Som ni ser så kanske ni får veta vad som hände under min blog-downtime ;) Men det är mer av en dålig ursäkt för att jag ska få in massa roliga bilder.

2 kommentarer:

  1. Håller med doushura. Finns det feta pipes i Japan?

    SvaraRadera
  2. Snygg utstyrsel .. på alla :)
    Jag blir ju liiite avis när jag ser er åka bräda (eller bar ni bara runt på dom o va coola :p)
    Blir nog en sväng till stugan i påsk. Det ska vara snörekort på flera år där uppe :D

    Ha re!
    /Ubbe

    SvaraRadera