tisdag 19 februari 2008

Jipiie!

Fick tillbaka resten av provet idag, och gjorde det!
Jag kissade i ansiktet.

Bäst i klassen på provet.
BAM.
Undrar om jag fått det nån gång tidigare under hela mitt liv?

grammatik 92%
egna meningar 96%
lyssningsövning 98%
åsså kanjisarna då 97% (100%)

Vi fick veta vad som kommer hända efter klassdelningstestet som är om en månad också. Det verkar som de som är duktiga och presterar bra kommer pressas in i B och C-klasserna som ligger över oss. Det innebär att jag kommer vara tvungen att plugga massa under lovet. Usch. Jag ska ju supa med Anders typ ofta jue. B-klassen har nu läst ca 120 grammatikregler i 2kyuu och C-klassen ca 50 st. Det innebär att efter lovet kommer de ligga på ca... tja, B-klassen är nog klara med 2kyuu. Inte en chans att jag hinner läsa allt det på lovet. C-klassen kommer nog ligga runt 70 nånstans, och det är ju inte omöjligt att lära in iaf, förutsatt att jag börjar nu (det är ju dock massa kanjis och tänka på också). Vet dock inte om jag orkar plugga så mycket. Det känns nämligen som jag hamnat i en liten svacka. Kanske beror på att jag inte söp i helgen :P

Min plan var ju att repetera kanjis och grammatik under lovet, men om jag måste pressa in massa nytt så går ju inte det.

Well Well Well, det blir nog bra i slutändan.

2 kommentarer:

  1. Grattis!! Som du pluggar skulle jag tappa allt hopp om det inte hade gått bra för dig

    SvaraRadera
  2. Ja, vi ska supa fett när jag kommer. Så bäst för dig att du pluggar nu innan!

    SvaraRadera