måndag 11 februari 2008

Hårt

Att blogga är inte det lättaste.....
När jag började så hade jag följt ett antals olika resedagböcker och sett hur allas långsamt degenererade till ett stort hål med uppdateringar var 3e månad cirkus. Jag tänkte, "så ska inte jag bli", men titta nu!
I've slowly become what I hate.

Om ni tror att jag tänker blogga ikapp så kan ni ju känna er lurade :P
men lite randomhänderser kan jag ju ta upp.

Tex provet som är omnämnt nedanför, så har jag haft två prov till efter det. Det senaste i fredags, och det känns som det är det bästa jag skrivit. Kanjis är det jag har haft svårast för, och veckan innan satt jag och försökte mothjälpa det med att vara i skolan ca 10 timmar måndag-torsdag och bara sitta och skrivaskrivaskriva. Jag använde även ett program som heter Vokabel som är ett glosförhörsprogram. Där har jag med hjälp av INTERNET och andrapersoner som skrivit på DATA, lagt in alla glosor som vi har i både textböckerna och kanjiböckerna, fett med sweet. Nu kan jag repetera glosor på min fritid!

Min tjej var här över jul och nyår också, i 3 hela veckor! 2 veckor här i Sendai och sista veckan i Tokyo (usch vad jobbigt det är att skriva Tokyo nu, eftersom det på japanska stavas toukyou. Svårt att hålla fingrarna i styr :P) där vi åt massa god mat, gick på zoo, shoppade, åt kebab(!) och massa massa annat kul.

En del partayande har det blivit också. Kommer slänga upp lite partypics :)

Sen har det inte hänt så jättemycket nytt kul var jag kan ta fram ur min trollerilåda just nu, men det kommer mera.

2 kommentarer: