fredag 14 mars 2008

Prov igen.

Nu har jag precis varit och skrivit prov. Det var det sista på 3kyuu-nivån. Efter lovet kommer jag alltså börja med 2kyuu-nivån. Det är ett prov på måndag åxå, men det är på...tja, det mesta vi läst antar jag. Dessa 2 prov har de som grund när de bestämmer vilken klass man kommer hamna i.

Provet gick relativt bra iallafall, och jag KAN ha alla rätt på kanjidelen den här gången. Nu var jag dessutom väldigt noga med att skriva ordentligt så jag inte får några avdrag för det.

Grammatiken och egna meningar gick väl ungefär som förra gången, men lyssningsövningen var riktigt svår nu. Dels fick man höra en tjej (hon pratade ungefär dubbla hastigheten mot en normal dödlig människa) prata artigt, så skulle man böja verbet till vanlig form, dels fick man höra en mening med typ "mamma fick lasse att göra läxan" så skulle man välja vem det var som gjorde läxan. Den delen var riktigt svår, så jag vågar inte riktigt gissa vad jag har för score på den. Men den var lätt min sämsta del iallafall.

Igår var jag och Tony på torigoya och klämde lite spett efter en hel dags pluggande i skolan. Det var vi helt klart värda! Som vanligt fick vi massa service åxå (4 spett extra var) så för 150 svenska kronor fick vi 2 öl och 14 spett var. Yay!

Nu är det som sagt prov på måndag, sen var det nån konstig obligatorisk repetition inför ryuugakushiken (det provet man gör för att komma in på japanskt universitet) men jag ska inte göra det, så jag är ganska ointresserad. Vi får se vad som händer och fötter.
På onsdag börjar mitt lov iallafall, och på fredag kommer Anders! woho!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar