onsdag 26 mars 2008

Lov och plugg.

Nu blev det måndag och mitt lovplugg började. Det var jag, koreanerna och 3-5 kineser från min klass, och lite folk från klasserna över. Skolan är bara mellan 13:30 och 16:40 och det är ju skönt. Visserligen skulle jag behöva plugga som en bäver, men det orkar jag inte. Dessutom är ju Anders här. Jag har bestämt mig att jag bara ska plugga första veckan nu och ha 2 veckor ledigt. Dock hade de idag (onsdag) satt upp oss i de nya klasserna baserat på klassindelningstestet. och de hade satt in mig, koreanerna och 2 av kineserna i B-klassen, alltså de som redan har läst klart 2kyuu. Det kommer bli en stor utmaning, men har man inget mål utvecklas man inte.... frågan är bara hur jag ska hinna läsa dubbelt med kanjis, dubbelt med grammatik varje dag, och ändå ha tid med thaiboxning 3 dagar i veckan, tid för mig själv vore ju najs åxå. Sen kanske man skulle skaffa ett extrajobb åxå för att speeda på den pratade japanskan....

Det kommer bli en hård period nu. Jag märker det redan på de som är med och repeterar, men går i klassen över; det blir ganska högt tempo nu och jag känner mig ganska korkad. Mestadels för att jag inte hinner tänka själv utan man får meningen uppläst, fyller i det man ska, och sen går man vidare till nästa grammatikregel.

Jag kör på såhär iaf så får jag väl hoppa ner en klass om det inte går.

Nu ska jag se på film och äta godis. Flås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar