måndag 3 mars 2008

Filmhelg

I helgen så körde vi ett filmrace. Tanken var att vi skulle plöja hela Band of Brothers, men vi hann bara 7 avsnitt (eller om det var 6) iom att Jonas som vi var hos, skulle börja packa ihop sin lägenhet. Han ska flytta hem till en annan svensk nu som heter Axel och avsluta alla abbonemang och sånt eftersom han går ut nu i mars.
Vi som kollade var jag, Jonas, Tony, Mårten och Anders. Mycket bra serie! Har ni inte sett den är det bara tanka och plöja ;)

Mitt i tittandet tog vi en matpause och och TACOS! satan vad gott det var. Jag hade 4 avocados hemma, så jag tänkte göra guacamole. Tyvärr hade de legat lite länge hemma hos mig, så tre stycken var dåliga. Den fjärde smakade knappt avocado alls, men jag körde på ändå. Jag körde i lite extra youghurt för att det skulle bli lite mängd på det, dock var youghurten lite mer av en frukostyoughurt, så den var ganska söt.
Frukostyoughurt med eftersmak av vitlök och chilli, ingen höjdare direkt va?

Efter maten körde vi lite öl till filmen och blev lite mysiga. Efter det var man ju sugen på att gå vidare (iaf jag och Tony) så det blev än vända in till kokubuncho (partyområdet). Väl där plockade vi första randombar vi inte varit på förut och blev minst sagt positivt överraskade!
Bar Bis! hette det och var asfräscht inne. Aningen dyrare än snittet, men det var ingen tablecharge så man kan gott och väl sitta där och chilla med lite drinkar.

När Tobbe hade slutat jobbet och suttit kvar en stund så rullade även han in till kokubuncho. Vidare till Aboo (vart annars?) där vi satt till kl07 ungefär och pumpade i oss dricka.

Bajsansikte FTW!

1 kommentar: