onsdag 5 mars 2008

Framtida träning...

Jag och Tony var på ett thaiboxningsgym förra veckan och kikade, och det var sjukt mycket fräshare än kickboxningsklubben vi var på. Det var ungefär som stockholm kickboxnings lokaler. Dessutom går världsmästaren i thaiboxning bland damerna där :) så då måste det ju vara ett bra ställe! Det kostar dock 600:-/månaden, men jag tar de extra 250:-/månad mot gymmet med att det är ett sätt att träffa japaner på ett lätt sätt. Jag menar, man blir ju kompis när man stått och sparkat nån i huvudet med ett hårt skenben upprepade gånger.. eller?

Det börjar närma sig prov också. På fredag nästa vecka är det första, det som är på det som vi läst i boken. Veckan därpå är det klassdelningstest, och det är mer av ett prov som man skriver så mycket man kan på. Det får vi inte tillbaka heller.

Jag och pluggkoLean pratade lite mer med Itou-sensei idag (hon som är lite mer av en "chef" förutom han som äger skolan) om hur det blir med klasserna och så, och sa att man kanske skulle starta en ny klass, men det kommer nog bli så att vi hoppar in i C-klassen (den som ligger närmast över) och "bara" behöver plugga in 100 grammatikregler under lovet. C-klassen är ju långsammare än den jag går i nu, men i juni skulle det bli klassdelningstest igen, så då kanske man kan speeda på lite. Det vore ju trevligt om man kan knipa 1kyuu (det svåraste provet för utlänningar) innan man åker hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar