lördag 8 mars 2008

Kimonoprovning

I torsdags som kom tanterna till skolan. De tanter som ibland kommer och bjuder på mat och pratar med de som vill vara med . Nu var det alltså dags att prova kimono för de som ville. Jag visste ju att de skulle vara alldeles för korta, men jag är ju ändå i Japan. Det innebär ju faktiskt att jag kan ju inte åka härifrån utan att ha haft på mig en riktig kimono.

Vi var 2 killar och 2 tjejer som ville prova. En av tanterna hjälpte oss på med våra (killarna), och tjejerna hade 2 tanter på sig var. Ändå blev vi klara före. Man kan säga att det är aningen mer arbete med att sätta på en tjejkimono :P


Jag försov mig den dagen, så jag hann inte raka mig eller nåt, men lite samurai-lik är jag allt. Om man nu bortser från att allt är för litet :P

Så här snygga var tjejernas kimonos.

Jag hade med mig DATA till skolan igår också och satt där och knackade in alla kanjis som vi kommer gå igenom fram till provet på fredag. Så nu är det bara sitta och köra igenom dem nån timma varje dag så de sitter som rinnande vatten. Det är ganska mycket. Den nya kanjiboken som vi har fått är uppbyggd så att vänstersidan är full med glosor och högersidan har spalter med meningar. Till provet kommer vi bara ha de kanjis som är understruka på meningarna och det är ungefär en tredjedel av de på vänstersidan, men man vill ju lära sig allt. Varför göra nåt halvdant lixom? Men då blir det ungefär 70-120 glosor per kapitel som man alltså måste kunna läsa och veta vad de betyder.

Om två veckor kommer Anders hit och hälsar på. Det ska bli fett kul! Visserligen kommer jag vara tvungen att gå i skolan mellan 13:30 och 16:30 den första veckan (eg hela lovet, men orka. Jag måste vara ledig) sen ska vi supa som svin och äta massa KÖTT och sushi. och åka till Tokyo. BAM.

2 kommentarer:

  1. Shit vad snygg du är Mr samuraj!
    Kul att du har det "lugnt" i skolan.. he he he..
    Är avundsjuk på din kompis som kan hälsa på.. jag vill det med men har typ 0,50:- på kontot..
    Har bloggat igen.. ska bli bättre på det. Det är jag och Alex Shulman eller vad han heter.
    chip chip

    SvaraRadera
  2. Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, KÖTT, KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖTT :) BAM BAM snart ere dags!

    SvaraRadera