tisdag 16 oktober 2007

Tillbakakaka

Ja, då var den stora dagen här som vi alla väntat på. Jag har fått tillbaka mitt prov!
Provet var som sagt indelat i fyra delar jag jag hade i procent som följer:

- Hörövning - 86%
- Kanji - 86%
- Ord och egna meningar - 94%
- Grammatik - 96%

Jag är väldigt nöjd med resultatet.
Nu ska man ju inte jämföra med andra, men pluggkinesen hade typ 99/98/96/94, en annan kines hade 96/94/93/90. men koreanen som jag numera sitter bredvid hade 99/99/98/97. Han är galen.
Så om ingen annan hade nåt galet resultat är jag väl fjärde bäst i klassen.
Det är kul att plugga för sin egen skull, allt blir så mycket lättare då.

Det här provet som vi hade var ett klassindelningsprov, så vi har fått två bangladeshare och fyra kineser eller nåt sånt som trillat ner i vår klass. Dock har vi blivit av med de sämsta som nu går om från början igen. Dvs de börjar med att lära sig alfabetet med de nya.

2 kommentarer: