söndag 14 oktober 2007

Torsdagskonsert.

På lovhelgen var vi på Green Shamrock och söp och sprang på Marcus. Det är en svensk som varit här i 2,5 år nu och går Senmon Gakkou (skola inriktad på viss sak) med inriktning musik vad jag har förstått. Han lurade iallafall på oss biljetter på en konsert på "live house enn!" där han och andra band skulle spela på torsdagen. Så på torsdagen träffades jag, Anders och Tobbe och gled dit. Det skulle vara 5 eller 6 band och marcus band skulle spela sist. Enligt hans utsago, om jag kommer ihåg rätt, Pop med metalinfluenser.

Första bandet var rätt ok, andra bandet var klart roligast att se. en tjej som sjöng, en tjej på bas, kille på trummor och kille på gitarr. De spelade nån sorts Jpop-skapunk-rock typ och hade asroligt på scen, så man kunde inte bli annat än glad :)
sen var det lite skräp och sist då, Marcus band. De var ju de som var mest tekniskt duktiga på sina instrument av alla band, men det var inte riktigt min typ av musik. "metalinfluenserna" var pudelmetal och man såg att Marcus ville ha långt hår och snurra håret som en propeller. Men duktig på gitarr, det var han.
Jag blev i vanlig ordning sugen på att spela i band.

Efter konsterten var över runt 22:50 så höll jag och Tobbe på att dö av hunger, så vi gick och tog en kaiten sushi. Mums. Som vanligt åt jag 22 tallrikar (24 bitar) och varje tallrik kostar 120 yen (7:20:- ca)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar