fredag 7 september 2012

Att ha huvudet under armen - eller det man inte har i huvudet får man ha i benen.

Igår skulle jag ta passfoton (måste ha 6(!) st med mig till japan och ett till visumansökan) och jag gjorde det passande nog på japan photo. Efter det åkte jag till skolan för att lämna tillbaka en bok jag lånat, samt skriva ut visumansökan.

När jag satte mig för att börja fylla i den kom jag på att jag måste ju ha passet med mig. Dels för att kunna fylla i ansökan, och dels för att min plan var att gå till ambassaden efteråt och lämna in allt.
Jag hade inte passet med mig, så det var bara att åka hem igen.
När jag väl kom hem så funderade jag lite när jag hade passet senast, och kom fram till att jag hade haft det i handen fyra dagar tidigare och det borde ligga...... i väskan som jag hade med mig!

Glad i hågen åkte jag iväg för att luncha med några kompisar och halvvägs till tunnelbanan tog jag upp passet för att titta på det. Jag upptäckte nu till min förtret att det var mitt gamla pass. Bara att vända hem igen och vända upp och ner på hela lägenheten för att hitta mitt nya pass. Det tog bara 20 minuter :S

Idag har jag äntligen varit på ambassaden och lämnat in allt och det skulle vara klart på torsdag nästa vecka senast. Kommer bli skönt när allt det är klart.

Det är förövrigt väldigt skönt att vara ledig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar