onsdag 24 september 2008

Speech contest

Nu får jag ta och skärpa mig :) Jag har ju inte skrivit på .....ett bra tag.

Nu i söndags deltog jag i en speech contest på International Center. Vi var tre stycken från min skola. Totalt var det nio stycken deltagare. En svensk (gissa vem?) två nepaleser, tre kineser, en bangladeshare (från min skola), en sri lankare (från min skola) och en korean. Första, andra, tredje plats kneps av i respektive ordning: Kines (gått mellan och högstadiet i japan), kines (gick nog på universitet) och på tredjeplats en nepales som pluggat på japanskt universitet i 5 år. Så det var ju lite konkurrens kan man säga :)

Jag kunde inte mitt speech helt utantill, utan läste ganska mycket innantill tyvärr, vilket drog ner intrycket en aning. Dock tyckte jag det gick över förväntan. Efteråt fick jag massa kommentarer om att det var så lättförsåeligt och att jag pratade klart och tydligt, så det känns ju bra.

Det finns även på film. Jag ska hitta nåt verktyg och splitta skiten med, så kan jag lägga upp den.

Lite självkritiskt sådär tycker jag, nu när jag hör mig själv för första gången, att jag har aningen svenskt uttal som måste putsas bort.

Det togs kort också:
http://picasaweb.google.co.jp/studyinjapan2007/20080921_SpeechContest#

Som ni ser var det ganska stor lokal (HJÄLP) så jag var fett nervös innan. Men man växer inte som person om man inte möter sin rädsla.
Och det är ju därför jag är här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar