torsdag 31 maj 2007

Grus i maskineriet!

Igår fick jag det officiella beskedet från immigrationsverket (det japanska alltså) och de svarade nej. Helt sjukt! Jag menar, jag har ju blivit accepterad av skolan, så varför säger de nej?
De tyckte att jag hade motiverat för dåligt varför jag vill åka till Japan och studera. Det kanske jag håller med nu så här i efterhand, men det räckte ju faktiskt för skolan.
Well well. Just nu sitter jag med några kompisars hjälp och författar en ny som jag ska skicka iväg. Miss Miyuki (hon som jag har mailkontakt med på skolan) ska försöka få med mig till julikursen iallafall, men om inte det går så är hon säker på att jag kommer in på oktoberkursen. Det innebär att jag i så fall kommer att åka till Japan som planerat, fast på ett turistvisum, och ta en 3-månaderskurs innan oktoberkursen. Jag ska fan dit!
så... det löser sig på nåt sätt.
Skräckscenariot skulle ju vara att jag inte kommer med på julikursen, åker dit iallafall, pluggar 3 månader och inte kommer med på oktoberkursen heller. Då får jag ein bischen problem ja? Men som sagt, det löser sig :) Det gäller ju att ha en positiv inställning! (Räknas en smiley som en punkt? dvs Stor bokstav efter smiley. Undrar om de lär ut sånt i skolan nuförtiden...)
I min ansökan skrev jag ganska kortfattat att jag ville åka till japan för att lära mig det vackra språket och uppleva en annan kultur osv osv. Nu utvecklar jag den lite och tar med mer om mitt faktiska intresse jag haft för japan sen jag var liten, varför jag vill just plugga i Japan och inte i Sverige, och hur jag ska kunna ha nytta av det japanska språket i framtiden. Så man kan säga att jag var för hastig och lite klantig i min ansökan.
Aja nog ältat.


- bild av beslutet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar